The Steeple Project – Leben im Kirchturm

New perspectives for You and Others – The steeple project

We invite volunteers from all over the world to stay up in our steeple for some time. The magnificent view from the top of our town may open new perspectives for you.

The appartment on top of the steeple is fully equipped with kitchen, bathroom an W-LAN. Up to three people can stay here between April and October. You just need the courage to climb 120 stairs. The volunteers get a grant for living.  They can work on their own project, artistic or scientific or do an internship in one of our facilities ( childcare, thrift shop and other).

So far we have had volunteers from Germany, Bosnia and Ukraine.

For further information please contact Christoph Schmidt: schmidt@mak-evangelisch.de

Leben im Kirchturm- Weitblick gewinnen

Wir laden Freiwillige ein, eine Zeit in er Türmerwohnung auf unserem Kirchturm zu verbringen. Die herrliche Aussicht und die Lage mitten in der Stadt sollen den Bewohnern neue Perspektiven eröffnen.

Das Appartment  auf dem Kirchturm ist voll ausgestattet mit Küche, Bad und W-LAN.

Bis zu drei Personen können hier zwischen April und Oktober  wohnen.

Die Freiwilligen bekommen während der Zeit auf dem Turm ein Stipendium von 500€ im Monat.

Sie müssen nur ca. 120 Stufen steigen können.

Es besteht die Möglichkeit, ein eigendes Projekt zu verfolgen,  künstlerisch oder wissenschaftlich zu arbeiten, oder in einer unserer Einrichtungen ( KiTas, Sozialkaufhaus u.a.) ein Praktikum abzuleisten.

Kontakt: Schmidt@mak-evangelisch.de